torstai 6. kesäkuuta 2013

Etäpuheterapia.netin kesäkoulu

Aurinkoista kesäkuuta ja toivottavasti myös (ennemmin tai myöhemmin) kesälomaa blogini lukijoille! Vaikka lomalla pitää malttaa myös lomailla, tarjoan nyt listauksen etäpuheterapia-aiheisia, netin kautta suoritettavissa olevia kursseja, mikäli lisäkouluttautuminen aiheen tiimoilta alkaa kesällä poltella. Kurssilistaukseen on mahdollista kuitenkin halutessaan palata esimerkiksi syksyllä.

Pro graduni helmikuusta toukokuuhun kestänyt etäpuheterapia-kuntoutuskokeilu on nyt päättynyt. Kolme tutkimukseeni osallistunutta lasta sai 16 videovälitteistä puheterapiakertaa sekä videovälitteisesti toteutettua arviointia (NOT-S, Bus Story, SAMA-ERI). Toteutin kuntoutuksen keskivälillä ja lopuksi tyytyväisyyttä mittaavan kyselyn perheille sekä kuntoutuksen toteutukseen osallistuneille tahoille. Ryhdyn elokuussa raportoimaan tutkimukseni tuloksia, ja palautan pro gradu -työni esitarkastukseen ennen vuodenvaihdetta.

Blogini palailee etäpuheterapia-aiheisiin uudemman kerran elokuussa. 
Rentouttavaa kesää kaikille lukijoille toivottaen
Eveliina


P.S. Lisäkoulutuspisteet (CEUs) on tarkoitettu yhdysvaltalaisille puheterapeuteille, eikä suomalaisten puheterapeuttien tarvitse kerätä niitä vuosittain laillisen pätevyytensä ylläpitämiseksi. Kurssit ovatkin siis lähinnä tarkoitettu sellaisille suomalaisille puheterapeuteille, joita etäpuheterapia erityisesti kiinnostaa. Täytyy kuitenkin muistaa, että myös suomalaisilla puheterapeuteilla on lain mukaan yleinen velvollisuus ammattitaitonsa ylläpidon suhteen.


Ilmaisia web-seminaareja
(heti, ilmaiseksi katsottavissa)

Maksulliset web-seminaarit

ASHA: Develop and Sustain a School-Based Telepractice Program
(On Demand Webinar)
Christiana & Grogan-Johnson
noin 97,80 euroa, 0.2 CEUs

ASHA: Telepractice: Providing Professional Services Remotely
(On Demand Webinar)
Campbell
noin 97,80 euroa, 0.2 CEUs

SpeechPathology.com: You're the Lady From the Computer! Speech Language Telepractice 101
Grogan-Johnson, Alvares & Taylor
75 euroa vuodessa, avoin pääsy vuoden ajan SpeechPathology.comin lisäkoulutuskursseille

SpeechPathology.com: A Pilot Telespeech Project: Providing Speech-Language Services to Ohio's Rural School
Grogan-Johnson
75 euroa vuodessa, avoin pääsy vuoden ajan SpeechPathology.comin lisäkoulutuskursseille

SpeechPathology.com: Telepractice 411: Speech-Language Services in the School Setting
Grogan-Johnson
75 euroa vuodessa, 0.1 CEUs


E-Workshopit

Telepractice in Private Practice
Christiana
noin 38,65 euroa, 0.1 CEUs


ASHA SIG-ryhmät

SIG 11, Administration and Supervision
noin 25 euroa, 0.2 CEUs
List benefits of initiating telepractice services.
List barriers to establishing telepractice services. 


SIG 14, Communication Disorders and Sciences in Culturally and Linguistically Diverse (CLD) Populations 
noin 25 euroa, 0.2 CEUs
Telepractice between an SLP and a Vietnamese-speaking mother and child
Discuss how telepractice can enhance treatment of bilingual clients, as well as the challenges technology might present


SIG 15, Gerontology
noin 25 euroa, 0.15 CEUs
Explain the benefits of telepractice for both the assessment and treatment of communication disorders in older adults

SIG 18, Telepractice (Vol 1)
noin 25 euroa, 0.15 CEUs

SIG 18, Telepractice (Vol 2)
noin 25 euroa, 0.15 CEUs

SIG 18, Telepractice (Vol 3)
noin 25 euroa, 0.15 CEUs

SIG 2 Neurophysiology and Neurogenic Speech and Language Disorders
noin 49.20 euroa, 0.4 CEUs
This issue of Perspectives focuses on the use of telepractice technology to implement therapy for neurogenic cognitive-communicative disorders. In particular, three of the articles review therapy interventions that have been delivered using this technology, including Lee Silverman Voice Treatment (LSVT), Oral Reading for Language in Aphasia (ORLA), and direct attention training (Sohlberg, Avery, Kennedy et al., 2003). The fourth article examines the training of graduate students in speech-language pathology to use telerehabilitation tools in clinical practice. Delivering therapy remotely, increases the ability of individuals with speech, language, and cognitive deficits to access intervention and supplemental practice. Training the next generation of clinicians to use this technology will make this option available to more individuals with cognitive-communicative disorders.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti